Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Centralna Magistrala Kolejowa
EU44 download msts cmk simulator


Rzeczywistość...

Właściwą linią, łączącą Warszawę i Kraków jest linia nr 8. Trasa przez CMK jest przeznaczona dla szybkich pociągów pasażerskich, takich jak pociągi Ekspres IC. Pociągi te oprócz Centralnej Magistrali Kolejowej, muszą pokonać 30 kilometrowy odcinek tzw. "Wiedenki", następnie 170km magistrali, 30 kilometrów linii nr 64 aby w końcu w miejscowości Kozłów wjechać na właściwą linię Warszawa - Kraków. Łącznie, tak przebiegająca trasa od Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego, ma 297km i przejeżdża się ją w ok. 2,5 godziny.

Centralna Magistrala Kolejowa, CMK, linia kolejowa nr 4, jest chyba najbardziej rozsławioną w Polsce linią kolejową. Od początku budowana była jako linia dla ruchu o dużej prędkości. W latach 70-tych, służyła właściwie wyłącznie jako linia dla ruchu towarowego. Dzisiaj jednak, jest już linią obsługującą głównie pociągi pasażerskie łączące Warszawę ze Śląskiem i Krakowem. Co raz modernizowana, w 2012 będzie pozwalać na jazdę z prędkością 200km/h. W ramach tej modernizacji uruchomiona zostanie sygnalizacja kabinowa, niezbędna do podwyższenia prędkości szlakowej ponad 160km/h. Już dzisiaj, parametry techniczne niektórych szlaków między stacjami i samych stacji, umożliwiają jazdę z prędkością 250km/h ze względu na nowoczesne rozjazdy z ruchomymi dziobami krzyżownic oraz specjalną sieć trakcyjną 2C-120-2C-3. 16 października, 2006 na CMK otwarto jedyną jak dotąd stację pasażerską Włoszczowa Północ zatrzymują się na niej niektóre pociągi Tanich Linii Kolejowych spółki PKP IC oraz pociągi InterRegio i RegioExpress spółki Przewozy Regionalne. Jak dotąd, ponieważ planowane jest stworzenie kolejnej tego typu stacji w Opocznie Południowym.

Linie kolejowe nr 1 na odcinku Warszawa - Grodzisk Mazowiecki oraz 8 na odcinku Kozłów - Kraków Główny, nie pozwalają na jazdę szybszą niż 120km/h. Ta druga jednak, zwłaszcza na tym szlaku, jest obecnie intensywnie modernizowana. Jednak ze względu na charakter terenu w jakim przebiega, nie dorówna niestety parametrom technicznym Centralnej Magistrali Kolejowej. Mimo to, przejazd tego odcinka zwykle nie zawiera więcej niż 30 minut czasu. A biorąc pod uwagę ostre łuki na trasie, jest to całkiem niezły czas... "Wiedenka" modernizowana jest raczej na odcinku za Grodziskiem Mazowieckim dalej w Kierunku Skierniewic, Łodzi i Katowic. Modernizacja była konieczna w celu skrócenia czasu przejazdu pociągiem między Warszawą a Łodzią. Obecnie maksymalna prędkość szlakowa na tej linii wynosił 40km/h.

Linia kolejowa nr 64 o maksymalnej prędkości szlakowej 120km/h i nie posiadająca samoczynnej blokady liniowej, dziś przypomina raczej linię - widmo niż linię kolejową. Stacje i przystanki osobowe na tej linii zostały zlikwidowane. Między stacją Starzyny, będącą posterunkiem odgałęźnym do którego przylega linia nr 570, czyli łącznica Starzyny - Psary (CMK) a stacją pasażerską Kozłów, znajduje się posterunek odstępowy Węgrzynów. Brak samoczynnej blokady liniowej i tak duże odstępy semaforowe, nie pozwalają na zwiększenie ruchu na tej linii.


...i w MSTS


Trasa Warszawa Wschodnia - Kraków Główny, łącząca dwa największe miasta w Polsce przez Centralną Magistralę Kolejową, o łącznej długości 297km, składa się z kilku oddzielnych linii - oprócz węzłów Warszawskiego i Krakowskiego oraz CMK (linia nr 4), przebiega przez linię kolejową nr 1, tzw. Wiedenkę, linię nr 64 oraz linię nr 8. W projekcie została odtworzona również cała linia nr 447, czyli Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki. Pozostałe linie zawarte w projekcie odwzorowane są możliwie jak najdokładniej w częściach, w jakich przylegają do właściwego projektu Warszawa - CMK - Kraków.

Część informacji technicznych o projekcie Warszawa - CMK - Kraków znajduje się również w pliku readme trasy, łącznie z instrukcją instalacji.


CO NOWEGO W WERSJI 2.1?


Projekt cały czas jest w rozwoju. Rozwój następuje w różnych kierunkach. Jak zwrócicie uwagę już po instalacji trasy, wersja 2.1 zawiera oprócz tego co już znacie dodatkowo linię S2 i S1 warszawskiej SKM odpowiednio w kierunku Sulejówka-Miłosnej oraz Otwocka. Znajdziecie w trakcie tworzenia także linię kolejową nr 1 od Grodziska Mazowieckiego do Żyrardowa oraz część Warszawy Głównej Towarowej wraz ze stacją Warszawa Gołąbki. Pozostała część projektu - mimo, iż zasadniczo nie zmieniona - została wzbogacona o nowe lub w ogóle o otoczenie. Ponadto poprawiłem kilka istotnych błędów i braków.

Wersja 2.1 projektu nie zawiera Krakowa. Proszę o nie zadawanie na różne sposoby pytań w kwestii przypuszczalnego czasu ukończenia wersji 3.0. Na pewno nie stanie się to w tym roku. Prawdopodobnie początek przyszłego roku.



 
 
ep09